UiA logo hvit

AI, KI, Maskinlæring, IT utvikler

Mechatronics Innovation Lab

Mechatronics Innovation Lab – MIL AS

MIL AS er en del av den nasjonale infrastrukturen for pilot-testing, eksperimentell utvikling av industrielle produkter, systemer og tjenester for introduksjon i markedet. Selskapet er et ledende senter for innovasjon, pilotering og teknologikvalifisering innen mekatronikk og tilhørende disipliner, som kan bidra til styrke industriens konkurranse- og innovasjonsevne og raskere markedsintroduksjon av nye produkter og løsninger.

MIL AS er tilknyttet campus Grimstad og er eid av Universitetet i Agder og NORCE. Laben drives i nært samarbeid med næringslivet som også har et flertall i styret. MIL er etablert og finansiert i et samarbeid med Universitetet i Agder, GCE NODE, J.B.Ugland-selskapene, regional industri og Nærings- og Fiskeridepartementet.

AI-konsulent:

I forbindelse med pågående AI prosjekter ser vi etter en kandidat som kan bistå bedriftene til implementering av AI-løsningen etter fullføring av prosjektet, og eventuelt videreutvikle og forsterke løsningen.

Kandidaten vil kunne delta i nye prosjekter innenfor AI og bistå MIL i behovsavklaring med kunder for løsninger innenfor AI. Kandidaten vil også bistå MIL med å utvikle tjenester innenfor AI, og være med på å bygge AI-løsninger tilpasset utstyrsporteføljen til MIL.

Vi kan tilby en unik mulighet til å bli del av et team som jobber med morgendagens teknologi og inspirerer til innovasjonsutvikling i tett samarbeid med kundene våre. Du vil jobbe tett sammen med både bedrifter og samarbeidspartnere fra hele Norge og internasjonalt. Hvis du har et brennende ønske om å lære, kan vi garantere deg spennende utfordringer og varierte oppgaver i et positivt og innovativt miljø. Vi holder til på UiA Campus, med inspirerende studentmiljø og andre innovasjons-sentre i nærmiljøet.

Arbeidssted er i Grimstad.

Vi er opptatt av mangfold i vårt team, og det påvirker også våre rekrutteringsprosesser.

For mer info sjekk hjemmesiden;  www.mil-as.no

Studieretninger

Kunstig intelligens BAKunstig intelligens MA
Internship periode:
August - November

Lene Merethe Liodden
Daglig Leder

For mer informasjon:

Send søknad

Søknadsfristen er nå gått ut.