UiA logo hvit

Internship Tekreal

Automasjon, mekatronikk, robotikk, IoT, VR, AR, 3D scan, AM, 3D print, CNC, elektronikk

Mechatronics Innovation Lab

Mechatronics Innovation Lab – MIL AS

MIL AS er en del av den nasjonale infrastrukturen for pilot-testing, eksperimentell utvikling av industrielle produkter, systemer og tjenester for introduksjon i markedet. Selskapet er et ledende senter for innovasjon, pilotering og teknologikvalifisering innen mekatronikk og tilhørende disipliner, som kan bidra til styrke industriens konkurranse- og innovasjonsevne og raskere markedsintroduksjon av nye produkter og løsninger.

MIL AS er tilknyttet campus Grimstad og er eid av Universitetet i Agder og NORCE. Laben drives i nært samarbeid med næringslivet som også har et flertall i styret. MIL er etablert og finansiert i et samarbeid med Universitetet i Agder, GCE NODE, J.B.Ugland-selskapene, regional industri og Nærings- og Fiskeridepartementet.

Teknisk Lab arbeid

Vi ser etter en kandidat som har lyst til å jobbe praktisk med vårt utstyr i Lab’en. Bakgrunn og erfaring innenfor automasjon, elektronikk, robotikk, mekatronikk er veldig interessant for vår utstyrsportefølje. Men også kandidater med bakgrunn fra eller interesse for mekaniske verksted eller andre produksjonsprosesser, og som ønsker mer dybde innenfor industriell 3D print. Visualisering gjennom VR og AR briller, er et annet område som er relevant.

Vi ser etter kandidater som har lyst til å få praktisk erfaring med utstyret, bistå i demonstrasjoner for våre kunder og samarbeidspartnere, bistå i workshop og prosjekter med å klargjøre og bruke utstyr i spesifikke løsninger. Basert på kandidatens erfaring og interesse, vil vi kunne tilpasse de praktiske oppgavene.

Vi kan tilby en unik mulighet til å bli del av et team som jobber med morgendagens teknologi og inspirerer til innovasjonsutvikling i tett samarbeid med kundene våre. Du vil jobbe tett sammen med både bedrifter og samarbeidspartnere fra hele Norge og internasjonalt. Hvis du har et brennende ønske om å lære, kan vi garantere deg spennende utfordringer og varierte oppgaver i et positivt og innovativt miljø. Vi holder til på UiA Campus, med inspirerende studentmiljø og andre innovasjons-sentre i nærmiljøet.

Arbeidssted er i Grimstad.

Vi er opptatt av mangfold i vårt team, og det påvirker også våre rekrutteringsprosesser.

For mer info sjekk hjemmesiden;  www.mil-as.no

Studieretninger

Bygg MAByggdesign BACybersikkerhet MAData BAElektronikk BAMekatronikk BAMultimedia and Educational Technology MAMultimedieteknologi og -design BA
Internship periode:
August - November